98 هزار هکتار شالیزار مازندران مکانیزه کشت شد/ مبارزه بیولوژیک 10 هزار هکتاری

98 هزار هکتار شالیزار مازندران مکانیزه کشت شد/ مبارزه بیولوژیک 10 هزار هکتاری

وی ادامه داد: تاکنون کشاورزان مازندران اقدام به انجام بیمه محصولات کشاورزی در ۱۹ هزار و ۹۰۰ هکتار از شالیزارهای خود کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۹۸ هزار و ۷۴۶ هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه و ۱۱۵ هزار و ۵۸۰ هکتار به صورت سنتی نشاکاری شد.

بهادری اضافه کرد: ۱۴۴ تن بذر اصلاح شده محلی و ۷۲۲ تن بذر اصلاح شده پرمحصول بین کشاورزان توزیع شد و در شالیزارها مورد مصرف قرار گرفت.

وی درباره مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج استان گفت: تاکنون ۱۸۵ هزار هکتار از مزارع به صورت وجین دستی، ۳۷۵ هکتار مکانیزه و ۲۰۴ هزار و ۴۳۰ هکتار به صورت شیمیایی مبارزه با علف هرز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۳۵۰ هکتار در مرحله اول و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در مرحله دوم مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج انجام شد، ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای استان مبارزه با بلاست برگ شده است.

بهادری خاطرنشان کرد: ۲۹ هزار و ۶۱۹ تن کود ازته، ۱۵ هزار و ۶۰۵ تن کود فسفاته، ۱۷ هزار و ۱۱۲ تن کود پتاسه و سه هزار و ۲۷ تن سولفات روی در مزارع شالیزاری استان مصرف شده است.

اخبار مرتبط

ممنوعیت کشت دوم برنج در مازندران

تاکید بر اهمیت توسعه کشت علوفه بعد از برداشت برنج

تجهیز و نوسازی ۹۶۰ هکتار از شالیزار‌های مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha